لذت بخش تر کردن نوشتن

به خودتان و کاری که  انجام میدهید بها بدهید، تا آن کار تا پایان عمر همراه شما باقی بماند. یکی از کارهایی که  ما میتوانیم با  انجام دادنش کار را  برای خود لذت بخش تر کنیم فراهم کردن محیطی مناسب با سلیقه خودمان است. آن محیط باید چه  ویژگی های داشته  باشد؟ این به  ما بستگی دارد. به نمونه هایی که برایتان آورده ام دقت کنید.

لذت بخش تر کردن محیط 

دما

اگر گرمای هوا شما را اذیت میکند، در جایی بنویسد که  محیط خنکی داشته باشد و یا اگر سر مای هوا را دوست ندارید و احساس میکنید که تمرکزتان با  سرمای هوا از بین خواهد رفت قبل از نوشتن دما را  تنظیم کنید و یا به  جایی بروید که  محیط گرمی داشته باشد.

نور 

محیط را جوری تنظیم کنید که  چشمانتان در حین نوشتن اذیت نشود  و نور خوبی داشته باشد تا شما  راحت بتوانید به  کارتان ادامه بدهید.

مکان

کنج امنی را برای خود دست و پا کنید. متراژ این مکان مهم نیست. مهم این است که در آنجا آرامش داشته باشد و بتوانید در تنهایی ساعت هایی را مشغول نوشتن شوید.

و چند وقت یک بار مکان نوشتن را  تغییر بدهید. به  پارکی بروید و در آن جا مشغول به  نوشتن شوید. عوض شدن محیط در روحیه  شما تاثیر زیادی دارد.

پوشش 

لذت نوشتن را  با  پوشیدن لباس های مختلف دوچندان کنید. همیشه با  یک لباس ننویسد، هر بار که  میخواهید مطلب جدیدی بنویسد، لباسی رسمی یا  هر لباسی که  به   شما حس خوبی میدهد را  بر تن کنید.

هرکسی برای  اینکه نوشتن برای خود لذت بخش تر کند عادت هایی دارد. در اینجا از عادت های نوشتاری نویسندگان برزگ برایتان آورده ام.

 

ارنست همینگوی

«هنگامی که مشغول کار روی یک کتاب یا داستانی هستم، هر روز صبح همزمان با تابش اولین نور خورشید می‌نویسم. در این زمان هیچ کس مزاحم شما نمی‌شود و هوا هم خنک است. حتی اگر سرد هم باشد با کار کردن احساس گرما می‌کنم. برخی اوقات از نوشتن دست کشیده و آنچه را که نوشته‌ام، می‌خوانم. وقتی متوقف می‌شوید، می‌فهمید چه اتفاقی قرار است بعداً بیفتد، بنابراین از آن نقطه ادامه می‌دهید. این رویه در روزهای بعدی دوباره انجام می‌شود.»

استیون کینگ

«من هر روز صبح، از ساعت هشت تا هشت و نیم پشت میزم می‌نشینم. من تعدادی قرص ویتامین و سی دی موسیقی هم دارم، در یک صندلی می‌نشینم، آنچه هم که از کتاب و مقاله نیاز دارم در دسترس است و همه در یک مکان مرتب شده‌اند. به نظر می‌رسد انجام هر کاری به همین روش و هر روز راهی برای فعال کردن ذهن باشد، شما به زودی نتیجه مثبت آن را خواهید دید.»

هاروکی موراکامی 

«من ساعت چهار صبح بلند می‌شوم و پنج تا شش ساعت کار می‌کنم. بعد از ظهر، ده کیلومتر می‌دوم یا پانزده بار یک مسیر صدمتری را شنا می‌کنم  (گاهی هر دو را با هم انجام می‌دهم)، سپس کمی کتاب می‌خوانم و کمی موسیقی گوش می‌دهم. ساعت نه شب می‌خوابم. من هر روز بدون تغییر از این روال پیروی می‌کنم. به نظر من تکرار این شیوه مهم است. این یک نوع افسون است من خودم را مسحور می‌کنم تا به حالت عمیق‌تری از ذهن دست پیدا کنم.»

 

شما چه کارهایی انجام میدهید تا نوشتن برایتان لذت بخش تر شود؟

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط