مقاومت در برابر رسیدن به اهدافتان را کنار بگذارید»

مقاومت را می شناسید؟ میدانید مقاوتی که برای رسیدن به اهدافتان به وجود می آید چیست؟ روش مقابله با آن را چطور میدانید؟

مقاومت زمانی که میخواهیم دست به کاره هنری بزنیم شروع به بلند شدن میکند. شما هم فکر میکنید که این مقاومت به بیرون از ما ارتباط دارد؟ اگر به اهدافمان نمیرسیم مقصر اطرافیانمان هستند و ماهیچ تقصیری نداریم؟

بعضی از افراد برای اینکه خودشان را قانع کنند این مقاومت را به بیرون خود ربط می دهند. نرسیدن به اهدافشان به گردن همسر،فرزند، شرایط جامعه میدانند. .ولی خبر ندارند که همه ی اینها از دورن خودشان نشات میگیرد. مقاومت نیروی درونی است که از بهتر شدن حالمان جلوگیری میکند به طور کلی جلوی هرکاری که باعث شود روح طبیعی ما به والاترین جایگاهش برسد را میگیرد. همه ما با این مقاومت روبرو شده ایم.

الان نه بزار برای بعد فردا هم فرصت داری؟ این حرف ها را تا به حال نشنیده اید؟ نویسنده های زیادی داریم که نمی نویسند. نقاشان زیادی وجود دارند که نقاشی نمی کشند. برایتان پیش نیامده که تصمیم به رژیم غذایی بگیرید ولی نیروی مانع شما بشود. یا دوچرخه ثابتی نگرفتید که گوشه خانتان خاک بخورد. همه ما با مقاومت در طول روز به یک روش دست و پنجه نرم میکنم.

هیتلر را که می شناسید. در سن هفده سالگی به او ارثیه ای میرسد و برای یادگیری هنر های تجسمی به وین نقل مکان میکند. ولی آیا شما تا به حال از او تابلوی تقاشی دیده اید؟

من هم ندیده ام.

برای او شروع کردن جنگ جهانی دوم راحت تر از نقاشی کشیدن در یک بوم نقاشی بود(نقل از کتاب راه هنرمند). راه مقابله با او چیست؟ چطور میتوانیم در برابرش مقاومت کنیم؟ یکی از عواملی که مقاومت از او تغذیه میکند ترس است. اگر ما بتونایم با ترسی که در وجودمان است مقابله کنیم میتوانیم آن را سره جایش بنشانیم.

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط